A diákok felkészítője: Fiedler Judit vizuális kultúra tanár
Riport a nyertesekkel:
– Hogyan értesült pályázatunkról?
Az iskola vezetősége rendszeresen továbbítja számunkra azokat a művészeti/alkotói pályázatokat, melyek iskolánk hivatalos címére érkeznek. Egy ilyen továbbított levélben olvastam az Önök felhívását, és nagyon megörültem neki. Ebben a témában ugyanis nem nagyon szokták gondolkodásra inspirálni a fiatalokat.
– Mi adta az ötletet a pályamunkához?
A meghirdetett témák közül minket a “műtárgyak hamisítása” érdekelt a leginkább, ugyanis erről a 9. évfolyamtól kezdve gyakran beszélek,12. évfolyamon pedig egy külön tanítási órát is tartok. (Híres művészek hamisítói). Duchamp óta pedig a híres műalkotásokkal való “játszadozás”, a klasszikus témák újragondolása “benne van a levegőben”. Ha nem csalási, hanem tanulási szándékkal közeledünk a művekhez, akkor az örömet okoz és nem büntetendő.
Gimnáziumunk 9. évfolyamán a megfelelő művészeti alapok megismerése után a teljes évfolyamnak (6 osztály) el kell készítenie egy élőszereplős “műtárgy-másolatot”, illetve egy parafrázist (a csapat maga választ). Mivel ezen feladatmegoldásra nagyon jó minőségű, szellemes, és igényes munkákat adnak be a diákok, úgy gondoltam, itt az idő, hogy a sok-sok archivált munkát egy pályázaton is megmérettessük.
– Hallott már korábban a Testületről?
Igen, a hírekben elő szokott fordulni, hogy hallunk a Testületről. De részleteiben túl sok dolgot sem én (tanár), sem a diákjaim nem tudunk.
– Tudatosan figyel arra, hogy egy termék hamis-e?
Ez sajnos a terméktől függ. Élelmiszereknél fokozottabban. Ruházat és tárgyak esetén pedig hivatalos szaküzletekben vásárolunk leginkább, így talán nem futunk bele hamisított árucikkbe.
– Milyen ötletei, javaslatai vannak arra nézve, hogy még hatékonyabb legyen a hamisítás elleni fellépés?
A fiatal generációk etikus életre való nevelése, a személyes felelősségvállalás, a másokért való felelős gondolkodásmód erősítése.
Gratulálunk a színvonalas pályamunkához!