A nehezen hihető lépésnek valószínűleg köze van ahhoz, hogy a tavalyi évben a Gucci, az Yves Saint Laurent, a Balenciaga, a Bottega Veneta és más luxusmárkák birtokosa, a Kering pert indított az Alibaba ellen New Yorkban, de már korábban is nekiment egyszer a kínai cégnek, melyet azzal vádolt, hogy tudatosan tették lehetővé, hogy olcsó hamisítványokat áruljanak az oldalon – számol be a váratlan bejelentésről a Thefashionlaw.com.
Tehát bármilyen hihetetlen is, az Alibaba, mely a Tmall és a Taobao oldalaknak köszönhetően több mint 400 millió online vásárlót tudhat a háta mögött, csatlakozott egy nemzetközi hamisítás ellenes koalícióhoz, az International AntiCounterfeiting Coalition-hoz (IACC), akik ezentúl a Jack Ma által vezetett Alibabával együtt küzdenek majd az online piactereken felbukkanó hamisítványok ellen, legyen az designer fejhallgató, pénztárca vagy sportcucc.
Kína egyik leggazdagabb embere már két évvel ezelőtt is károsnak találta a piacon keringő koppintásokat és ígéretet tett arra, hogy megtisztítja a vállalat imázsát. Cége 2013-ban már működött együtt az IACC-nel, aminek hatására 5000 eladót tiltottak ki az Alibaba oldaláról és 160 ezer terméket visszahívtak a terméklistájukról. Ennek ellenére a hamisítások ellen küzdő szervezetek továbbra is gyanakvással figyelik az oldal működését, ahonnan híresen sok kalóz anyag és hamis áru rendelhető be. A hamisítások ellen küzdő IACC egyébként olyan ismert ruházati, elektronikai és luxusmárkákat tudhat a 250 tagot számláló csapatában, mint a Nike, az Apple vagy a Rolex
Az Alibaba egyre inkább kikéri magának a céget ért vádakat és mindent megtesz annak érdekében, hogy az egyes ipari szervezetek ne vádolják hamis áruk értékesítésével, hatékonytalan és szakszerűtlen jogorvoslással a jövőben. Például vérprofi alkalmazottakkal veszi körbe magát. Tavaly szerződtették le Eric Pelletiert, aki az elmúlt húsz évben dolgozott az amerikai kongresszusban, illetve kulcsfontosságú pozíciót töltött be a magánszektorban is.
Decemberben csatlakozott a vállalathoz az Apple egykori alkalmazottja, Matthew Bassiur, aki nemcsak a kaliforniai cégnél igyekezett felszámolni az internetes bűnözést, de együttműködött a U.S. Department of Justice csapatával is a hamis cuccok felszámolásán. “Világszerte minden e-kereskedelemmel foglalkozó céget érint a hamisítás problémája. A kérdés az, hogy mennyire áll szándékukban megoldani a problémát. Mi a megoldáson dolgozunk” – nyilatkozta az Alibaba erőfeszítéseiről Bassiur.