A szakmai programot Kovács Ferenc, a MASZSZ alelnöke, az E.M.E. elnöke nyitotta meg. Bevezetőjében kitért az autópiac fontosságára és a hamis alkatrészek veszélyességére, kihangsúlyozva az állami ellenőrzés kiemelkedő szerepét a gépjárműiparban. Továbbá részletes előadást tartott az internetes gépjármű és gépjármű alkatrész hirdetéseket monitorozó rendszerről, valamint az e-kereskedelem buktatóiról.
A Gépjármű-Márkakereskedők Országos Szövetsége (GÉMOSZ) nevében Giczy Árpád, a MASZSZ-GÉMOSZ elnökségi tagja beszélt. Előadásában részletesen tájékoztatta a résztvevőket, hogy milyen és mekkora kockázatai vannak a hamisított és minősítés nélküli gépjármű alkatrészek beépítésének. Rámutatott arra is, hogy a töréskárok esetében a biztosító társaságok nem veszik figyelembe, de a szakértők sem feladata, annak vizsgálata, hogy például a légzsákok működőképesek voltak-e, vagy a gumiabroncsok megfelelőek voltak-e a sérüléssel, netán halálos balesettel járó események során.
A kávészünet után a programot Kövesdi Zoltán előadása követte, aki részletesen ismertette a hatóságok tevékenységét és egyes nyilvánosság számára is megismerhető módszeriről a hamisított termékek felderítése tekintetében. Az előadás közelebb hozta a piac vállalkozói szereplői számára a hatóságok nem könnyű feladatát a hamisított termékek felismerése vonatkozásában, miközben havonta több millió termék jelenik meg a kereskedelem legkülönbözőbb csatornáin. A Svéd Golyóscsapágy Zrt. (SKF) képviseletében dr. Konkoly Miklós üzletfejlesztési igazgató mutatta be az SKF nemzetközi tevékenységét a termékeiket érintő hamisítás ellen. Az SKF termékek hamisítása olyannyira sikeresnek nevezhető, hogy a közel félszáz résztvevő számára kiosztott kettő csomagolt csapágy közül mindössze 5 szakember ismerte fel a hamis terméket.
A jelenlévő gépjármű kereskedők, javítóipari szakemberek és a használt gépjármű alkatrész forgalmazásban résztvevő bontós kollégáink azzal összegezték a konferencia fő üzenetét, hogy a leglényegesebb szempont a beszerzési forrás, azaz a SZÁRMAZÁS igazolása az alkatrész kereskedelem minden formájában, miközben erőteljes és határozott, de következetes fellépés szükséges az INTERNETES hirdetések tekintetében, hogy visszaszoruljanak a illegális, származásukat tekintve súlyos közlekedésbiztonsági és versenysértő kockázatokat hordozó alkatrészek a gépjármű javítások területéről.