A Nike sportszergyártóhoz tartozó Converse gumitalpú vászoncipőinek köszönheti világhírét, annak hamisítása évek óta jelentősen rontja a cég piaci pozíciót, emiatt is döntöttek úgy, hogy első lépésben 31 amerikai vállalatot perelnek be a formai védjegyükhöz fűződő jogaik megsértéséért. Köztük olyan gigászokat, mint a globális kiskereskedelmi piacvezető Wal-Martot vagy a Kmartot, a Sketcherst, illetve a svéd hátterű H & M-et.
A perek egyelőre Amerikában indulnak, de a Converse globális harcot indít.
A cég cipőjéből az elmúlt száz évben egymilliárdnál is több párat adtak el szerte a világon, azaz nem kis tételről és persze nem kis profitról van szó. Jim Calhoun, a Converse vezérigazgatója ezért hirdetett harcot az ő termékükre hajazó, silány minőségű utánzatokkal szemben. A cél nem az, hogy anyagi kártérítést kapjanak, hanem hogy a cipők presztízse ezután is megmaradjon. Igaz, ehhez az is kellene, hogy az eredeti modelleket ne 85 dolláros árcímkével lássák el.