A Treasure Hunt blog (National Trust Collections) megerősítette, hogy a Mars et Vénus című festmény tényleg Poussin remekműve. 1914 óta ugyanis egy követő alkotásának vagy egy elveszett Poussin-mű másolatának hitték a munkát, amely ezért a Louvre raktárai egyikében porosodott.
Pierre Rosenberg, a Louvre volt igazgatójának alapos megfigyelése és egy misztikus pillanat kellett hozzá – amikor is egy a képre tévedt fénysugár miatt gyanús lett a festmény hamissága –, hogy némi kutatómunkával kiderüljön, a kép valódi Poussin. A képet némileg átszabták a régmúlt korokban, tetejéből és aljából levágtak, a részeket a kép oldalaihoz illesztve jelentősen megváltoztatták a kép arányait, ami a hamisság gyanúját erősítette korábban. Ahogy a meglehetősen bebarnult lakkréteg is, sok más elem között.
A kép azonban Poussiné, egy korai műve, amelynek a restaurálása valószínűleg gyorsan megkezdődik, hiszen a jövő év Poussin éve lesz, halálának 350 éves évfordulója, nagy kiállításokkal, majd 2016-ban új életmű katalógus megjelentetésével.
Ugyancsak sikersztori a 2010 óta a National Trust tulajdonában lévő 1635-ös Rembrandt önarcképé, amely hitelességét kb. 50 éve megkérdőjelezték, a festmény több részletének beható vizsgálata alapján kijelentve, azokat nem Rembrandt festette, hanem esetleg valamelyik fia.
A tulajdonos időt és pénzt nem kímélve, hónapokig tartó vizsgálatokkal, melyek között számtalan átvilágítás: infravörös- és röntgenvizsgálat, pigment-minta elemzés is volt, továbbá restaurálták és megtisztították a festményt, kiderítette, hogy a kép eredeti.