A Csiangszu tartománybeli másfélmilliós várost a turisták többnyire a 88 méter magas óriás Buddha-szobra, pagodái és természeti látnivalói, így az azon átfutó Nagy Csatorna miatt keresik fel.
A Vuhsziba érkezők azonban annak keleti pályaudvara mellett egy újabb érdekességre bukkanhatnak: a “hamisítványok utcájaként” is emlegetett bevásárlónegyedben Zara helyett Zare, Apple helyett Appla, BOSS helyett BGSS várja a pénzüket költeni vágyókat. A kávéra szomjazók itt Starbuck’s helyett az azzal azonos logójú SFFCCCKS kávézóba térhetnek be, az éhezők az Always kisboltlánc helyett az Alyaysban vásárolhatnak szendvicseket és joghurtot maguknak.
A hamisítás nem csak a nagy nemzetközi márkákat érinti, többek közt a legnagyobb kínai bank, az Ipari és Kereskedelmi Bank (ICBC) is az áldozatok közt van, nevének kínai karakterei közül egyet megváltoztatván újrakeresztelve azt.
A hamisítványok utcája a kínai internetezők figyelmét is felkeltette, akik közül legtöbben nevetségesnek, gyenge próbálkozásnak, szégyenletesnek titulálták a boltokat. Azok tavaly végén születtek, s legtöbbjük még üres – próbálták meg menteni válaszukban a helyzetet a helyiek. Mások ugyanakkor az utca turistacsalogató jellegét hangsúlyozzák, mondván, a látványért már most is tömegesen érkeznek Vuhsziba a kirándulók.
Kínában nem ritka a nagy márkák “szinte tökéletes” koppintása: korábban a Barack Obama nevével reklámozott Blockberry és Iphono telefonokról, Sunbuck’s kávéházról, KFG Chickenről, Obama Fried Chickenről is lehetett már hallani, de igazi csemegeként Eminem márkájú whiskyre vagy Facebook márkájú óvszerre is lehet bukkanni egy-egy kisebb bolt polcain.