A rendszert eredetileg a hamis szeszesitalok kiszűrésére készítette a cég, számol be a találmányról a prweb.com.
A rendszer két egyszerű lépéssel még a vásárlás előtt lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy kiderítsék a kérdéses ital vagy élelmiszer eredeti vagy hamis voltát. A termék vonalkódja egy fémpénzzel könnyen lekaparható, amely alatt egy QR kód látható. Ezt kell egy QR-kód olvasó alkalmazás segítségével okostelefonnal beolvasni és a RealEyeD központi adatbázisából azonnali választ érkezik a termék eredetiségét illetően.
Ez a megoldás azért is fontos, mert a washingtoni székhelyű International Anti Counterfeiting Coalition (IACC) hamisításellenes nonprofit szervezet 2010-es tanulmánya szerint a hamisítás csak az Egyesült Államokban évente 200-250 milliárd dolláros kárt okoz és 750,000 amerikai marad emiatt munka nélkül. Ezen kívül az élelmiszer- és szeszesital-hamisítás a fogyasztók egészségére is veszélyes lehet: Csehországban például 2012-ben 26 ember halt meg egy vodkaként és rumként árult, valójában pedig az erősen mérgező metil-alkoholt tartalmazó pancsolt hamis italtól.
A fogyasztók egészsége mellett a gyártó cégekre sincs jó hatással a jelenség: a hamisítványok terjedésével sérül a márkanevek reputációja is, hosszú távon pedig a fogyasztók teljesen elveszthetik a bizalmukat azokkal szemben.
“Sok feltaláló tervezett már bonyolult eljárásokat a hamis termékek terjedésének megállításáért. Ezek többsége azonban nem a fogyasztókat védi”, mondta Izhak Weintraub, a Real EyeD egyik feltalálója. “Mi lehetőséget adunk a fogyasztóknak a hamis termékek leleplezésére, miközben a személyét sem kell felfednie”, tette hozzá. Mitchell Weinberg, a Real EyeD másik feltalálója és az INSATECH alapítója, elnöke és igazgatója szerint a rendszer nem gyűjt adatokat a használóiról, csak termékek azonosítására szolgál, megvédve a fogyasztókat az esetleges egészségkárosodástól vagy az akár halálos következményektől.
Az azonosításra használható vonalkódot az eredeti termékek gyártója könnyedén elhelyezheti palackokon, zacskókon, luxus-divatcikkeken, elektronikai eszközökön, gyógyszereken vagy akár sportereklyéken is.