Napjainkban már Magyarországon is több mint kétszáz féle olyan emblémával találkozhatunk, amelyek a termékek vagy szolgáltatások valamilyen környezeti, társadalmi jellemzőjére utalnak. Gondot jelent az összehasonlításuk, mert nagyon eltérő mennyiségű és minőségű információt rejthetnek, illetve nagyon eltérő odaítélésük módja. Előfordul, hogy a címke mögött kevés a tartalom. Így a fenntartható fogyasztás, a tudatosságon alapuló vásárlási döntéseket a megfelelő információk hiányában sokszor nehéz meghozni.
Az eligazodáshoz nyújt segítséget a Tudatos Vásárlók Egyesülete termékcímke-adatbázisa, amely jelenleg 50 termékcímke bemutatását és 3 skálás értékelését tartalmazza. Olyan emblémák leírását és értékelését tették közzé, amelyek elterjedtek és a mögöttes tartalmuk megismerhető. Az adatbázist újabb védjegyekkel, jelekkel és feliratokkal folyamatosan bővíteni fogják és felhívni a vásárlók figyelmét az esetlegesen megtévesztő, félrevezető jelölésekre is.
A különböző feliratok, jelölések, védjegyek alkalmasak arra, hogy komplex üzeneteket közvetítsenek egy-egy konkrét termék vagy szolgáltatás jellemzőiről, biztosítva a fogyasztó számára azt, hogy valaki valahol ezeket a jellemzőket megvizsgálta, ellenőrizte.
A Tudatos Vásárlók Egyesületének weboldalán olvasható, hogy az egyesület “szeretne hozzájárulni ahhoz, hogy minél többen ismerjenek meg olyan, hiteles és bevált környezeti, társadalmi címkéket és tanúsítási programokat, amelyek valóban hozzájárulnak egy fenntarthatóbb, környezettudatosabb, egészségesebb, igazságosabb világhoz.”
Céljuk továbbá, hogy az “álcímkéket” vagy ál tanúsító védjegyeket is minél többen felismerjék.