Az Assocham iparági testület megbízására készített elemzés szerint Indiában a hamis luxuscikkek piaca kétszer olyan gyorsan nő, mint az eredeti luxustermékeké. Ennek fő okai a webshopok lehetnek, amelyek a hamis luxuscikkek kereskedelmének 25%-át bonyolítják az országban.
Jelenleg a hamis luxuscikkek piaca a teljes indiai luxustermék-piac körülbelül 5%-át teszi ki. Az Assocham-Yes Bank tavalyi évben kiadott, “Indian Luxury CEO Survey” című tanulmánya szerint a teljes indiai luxuspiac volumene körülbelül 1783 ezer milliárd forintot tesz ki. A 71.300 milliárd forintnyi globális piac értékének pedig 7%-át teszik ki a hamis termékek, amely nagyjából 5000 milliárd forintos részt jelent.
Az Assocham főtitkára szerint a hamis luxuscikkek 80%-a Kínából kerül Indiába, amelynek legnagyobb része táska, karóra, cipő, ruházati cikk, kalap, napszemüveg, parfüm és ékszer. Véleménye szerint több intézkedést kellene tenni a hamis termékek piacának visszaszorítására, ehhez azonban szükség lenne a jogi kiskapuk megszüntetésére és szigorúbb büntetés kiszabására a bíróságok részéről. Ezek nélkül ugyanis elkerülhetetlenül meggyengülnek majd a márkák, illetve csökken a fogyasztók márkába vetett bizalma is.
A főtitkár szerint fontos lenne tájékoztatni a fogyasztókat a márkák értékéről, valamint szükségesnek látja a márkatudatosságra való nevelést is.
Az Assocham elemzése szerint a hamisítók egyik legkedveltebb eszköze az internet: az itt lebonyolított, 17 milliárd rúpia (61.6 milliárd forint) nagyságú luxuscikk-kereskedelem 20%-os éves növekedést produkál az összes terméket tekintve, ezen felül pedig számos egyszerű csatornát szolgáltat hamisítóknak az áruik reklámozására és eladására.