“A szerzői jogokkal való visszaélés elleni harcnak a következő négy lábon kell állnia: a gazdaság és a kultúra fejlesztése, jobb és hatékonyabb jogszabályok, kormányzati akarat és elszámoltathatóság. Az Egyesült Államokban például sikerült elérni, hogy senki ne vihessen kép- és hangrögzítésre alkalmas eszközt a mozikba azzal a céllal, hogy felvegye az ott megjelenített tartalmakat. A megaupload és az ahhoz hasonló oldalak leállítása pedig egy újabb lépés a szerzői jogi visszaélések elleni harcban”, mondta nemrég Michael Schlesinger, a George Washington Egyetem jogi karának professzora az Annapurna Nemzetközi Film- és Médiaiskola vendégelőadójaként, írja az indiaeveryday.in.
Schlesinger szerint, ha nehéz is, nem lehetetlen betartatni a törvényeket. Ha az indiai kormány felismeri, mekkora károkat okoznak ezek a jogsértések az iparnak, jobb törvényeket fognak hozni “Világszinten a zeneipar bevétele 16 és fél milliárd dollár volt a tíz évvel ezelőtti 28 milliárd dollárhoz viszonyítva. Ilyen nagyok a veszteségek”, tette hozzá Schlesinger.
Álláspontja szerint a technikai eszközök nagyon sokat segítenének a jogsértések visszaszorításában. Példának a Visa, a Master és a PayPal együttműködését hozta fel, akik megállapodtak abban, hogy nem tesznek lehetővé semmilyen pénzmozgást, amikor valaki illegális tartalmakért akar fizetni. Hozzátette: az internetszolgáltatók ugyanígy kivehetik a részüket a harcból azzal, hogy jelentik a jogsértő letöltéseket.
Nem csak az interneten fellelhető illegális tartalmak, de a gyorsan forgó fogyasztási cikkek hamisítása is nagy veszteségeket okoz Indiában, állítja az indianexpress.com. Ez ellen fogott most össze az ITC dohányipari cég, a Coca-Cola India és az Indiai Kereskedelmi és Ipari Kamara (Ficci). Utóbbi egy egész Indián átívelő kampányba fogott, aminek célja fogyasztók ezen belül is a a fiatalok tájékoztatása a hamis termékekről. A hamisításellenes mozgalmuk tagjai között olyan cégek találhatóak meg, mint a Hindustan Unilever, a Dabur India, a Nivea, az ITC és a Coca-Cola India..
Indiában a gyártók eszközök széles tárházát használják a hamisítók ellen, az új, hamisítás-biztos csomagolások kifejlesztésétől az utcán hamisítványokat kereső dolgozókig. A Ficci szerint az is fontos, hogy az emberek megismerjék az ilyen termékekkel járó veszélyeket és a hozzáállásuk is megváltozzon velük kapcsolatban.