A lakossági szemléletformálás első lépéseként a HENT együttműködést kötött a Media Markt/Saturn elektronikai áruházlánccal. A megállapodás értelmében az áruházlánc bármelyik üzletében a letöltésekre alkalmas elektronikai terméket vásárlók szórólapot és matricát kapnak az illegális szoftverhasználat, illetve film és zeneletöltés negatív hatásairól.
A tájékoztató letölthető PDF formátumban.
A HENT az elektronikai terméket vásárlók meggyőzése mellett a hazai kis- és középvállalkozások pénzügyi szakembereinek oktatását is fontosnak tartja, ezért szakmai előadássorozatot szervez számukra. Az előadássorozat alatt 18 000 könyvelő és pénzügyi vezető kap tájékoztatást a szoftver-licencekről, a szoftverek nyilvántartási kötelezettségéről, és a szoftver-eszközökkel való gazdálkodás szükségességéről, illetve annak nemzetközi gyakorlatáról. A program keretében a pénzügyi vezetőkön és a könyvelőkön keresztül körülbelül 100 ezer kis- és középvállalkozáshoz jut el a HENT üzenete a legális szoftverhasználat fontosságáról.
A HENT első kampánytémájának azért választotta a jogszerűtlen szoftverhasználatot, mert Magyarországon 10-ből 4 üzleti vagy játékszoftver illegálisan kerül a számítógépekre, a gazdasági célra jogszerűtlenül használt szoftverek aránya a kis-és középvállalati körben pedig eléri az 55-60 százalékot.
Az IDC nemzetközi informatikai és kutató cég által évente közzétett “Piracy Impact Study” szerint a jogszerűtlen szoftverhasználat 10 százalékos csökkenése 2011-ig Magyarországon 1000 új munkahelyet teremtene és 13 milliárd forinttal növelné az adóbevételt.
A kampányról készült rövid prezentáció letölthető PDF formátumban.