A lakosság hamisításhoz kapcsolódó attitűdjét és vásárlási szokásait vizsgáló felmérés, melyet a TÁRKI Társadalomkutatási Intézet Zrt. végzett, öt kérdéscsoportot járt körbe:
1. Milyen hamis terméket vásárolnak a magyar fogyasztók?
2. Milyen az internethasználók hozzáállása a szerzői jogvédett tartalmakhoz?
3. Mit gondolnak az emberek a hamis termékekről?
4. Mit gondolnak az emberek a hamisítás társadalmi hatásairól?
5. Mit gondolnak az emberek a hamisítás büntethetőségéről?
Tóth Zita, a testület titkára elmondta, „a HENT törekvése, hogy a hamisítás mind keresleti, mind kínálatai oldali csökkentését előmozdítsa”. A titkár kiemelte, „a kereslet visszaszorítását eredményező tudatosságnövelő, felvilágosító programok, valamint a kínálatot csökkentő jogszabály-módosítási kezdeményezések előkészítéséhez és eredményességéhez is elengedhetetlen, hogy a HENT megismerje az emberek véleményét a hamisítás jelenségéről, valamint a hamis termékek vásárlása mögött meghúzódó indokokat.”
Az itt olvasható háttéranyagban a kutatási jelentésből kiemelt, közérdeklődésre leginkább számot tartó eredmények olvashatók: Rövid kivonat a kutatási jelentésből
A teljes tanulmány letölthető itt pdf-ben is: Hamisítás Magyarországon – 2012-es felmérés – Kutatási jelentés.
Sajtókapcsolat, interjúkérés: Vannai Dorottya, HENT kommunikációs referens. Tel.: 20/359-3020