Mégpedig azért, mert állítólag szándékosan beengedte online áruházába az érintett cégek termékeinek hamisított változatát. Az Alibabát évek óta azzal vádolják, hogy nem harcol eléggé a szellemi tulajdonjog megsértése ellen. A hamisított árucikkek értékesítése már azt megelőzően is kockázatot jelentett, hogy a társaság végrehajtotta volna tavaly szeptemberi, 25 milliárd dolláros, rekordértékű első részvénykibocsátását.
A kínai online kereskedelmi társaság mintegy kétezer fizetett alkalmazottat foglalkoztat a hamisítványok kiszűrésére. A cég internetbiztonsági központjában egy egész falat betöltő óriásképernyő követi figyelemmel valós időben, hogy melyik kereskedő próbál ügyeskedni hamisított termékekkel. Az ismert hamisítványárusítók tevékenységét is nyomon követik. További ötezer önkéntes figyeli a hamisítványok megjelenését. Ni Liang szerint az Alibaba tavaly körülbelül 100 millió dollárt költött próbavásárlásokra, hogy megvizsgálja az áru eredetiségét, s ez az összeg az idén könnyen felmehet 150 millióra. A vállalat Kína teljes online kiskereskedelmi forgalmának 80 százalékát ellenőrzi.
Az Alibaba a hamisítás elleni minél hatékonyabb harc érdekében eddig több mint 1300 együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá olyan márkatulajdonosokkal, mint például a Microsoft, az Apple és a Louis Vuitton. Általában elmondható, hogy a forgalmazott termékek mennyiségéhez viszonyítva csökkent a hamisított cikkek aránya, ugyanakkor a cég által felfedezett hamisítványok száma tavaly 130 millióra nőtt a 2012-es 80 millióról.