Nemcsak a Zarában találunk majd idén pofátlan koppintásokat, hanem az egyik legmenőbb online bolt, a Nasty Gal kínálatában is belefuthatunk olcsó másolatokba. A márka ezúttal az ismert cipésszel, Jeffrey Campbellel dolgozott együtt, aki jól láthatóan a 2014-es őszi-téli szezon egyik legismertebb formájában, a Dior platorm szandálban látott fantáziát és piacra dobta azt többféle, fekete-kék-zöld, bézs-fekete-sárga valamint fekete-fehér-szürke árnyalatokban is. Szinte pont úgy, ahogy Raf Simons megálmodta azt egy évvel ezelőtt.
A korai kilencvenes évek divatját idéző műanyag talpú cipőt várhatóan elkapkodják majd az üzletből, hiszen a Diorral ellentétben nem több ezer dollárt, csupán 155 dollárt (kb.42.085 forint) kérnek érte a készítők, akik az oldalukon fontosnak tartották feltüntetni, hogy termékük párnázott talpbetéttel, valódi bőr béléssel készült – írja a fashionista.com. Arra viszont elfelejtették felhívni a figyelmet, hogy kinek a munkájából inspirálódtak a tervezés során.
Persze nem ez az első eset, hogy a kisebb márkák luxusdivatházaktól lesnek el egy-egy egyedi ötletet: nagy felháborodást váltott ki például a Balenciaga és Steve Madden esete is 2009-ben, mikor a francia divatház egy 936.000 forintos Lego cipő miatt állt hadilábon a suszterrel, aki 97 százalékkal olcsóbban, 22.431 forintért dobta piacra a designercipő hasonmását.
Rendszeresen feltűnnek luxusmárkáktól koppintott cipők a fast fashion boltokban és a “kínai” üzletekben is, lásd. Cin Cin Amica, ahol Marc Jacobs papucscipőire csaphatunk majd le tavasszal, ha akarunk. És az előző cikkben lévő szavazás alapján úgy tűnik, önöket nem zavarja, ha egyszerűen lenyúlják más szellemi termékét: adunk még egy esélyt, most szavazhatnak ismét.