Az ügy középpontjában egy 2000-ben megvásárolt festmény áll, melyért Loise McBride a Christie’s aukciós házon keresztül 86 ezer ausztrál dollárt fizetett. ,  A „Faun és Papagáj” állítólag az ausztrál Albert Tucker munkája, de amikor MBride megpróbálta eladni, a Sotheby’s közölte vele, hogy valószínűleg hamisítvány, áll a news.artnet.com cikkében.

Francis Dougles, McBride ügyvéde szerint a Christie’s 2000 májusi katalógusa egyértelműen eredetiként azonosította a művet, „kétséget sem hagyva felől, hogy a Christie’s véleménye szerint” a festményt Tucker készítette. Amennyiben az aukciós ház bizonytalan volt a mű hitelességét illetően, azt egy kérdőjellel jelezték volna a katalógusban.

Később McBride felfedezte, hogy a festmény származása kétséges. A katalógus azt állította, hogy Barry O’Sullivan örökölte a festményt az apjától, aki azt a Melbourne-i Tolarno galériától vette 1969-ben. A vétel után azonban a fiatalabb O’Sullivan azt mondta a Christie’s-nek, hogy a mű a Sydney-i Dominion galériából származik.

Ekkor kezdte a Christie’s gyanítani, hogy egy sor hamis Tucker festmény kering a piacon. Annak ellenére, hogy a Melbourne-i Egyetem művészeti szakértői aggodalmukat fejezték ki a hitelességét illetően, egy másik művet is elárvereztek 69 ezer ausztrál dollárért az Ausztrália Klubnak 2000 augusztusában. Ezt az összeget azóta visszafizették.

A perben a festmény eladóját, az autókereskedő és műgyűjtő Alex Hollandot is megnevezték. Ő a művet a csődbe ment műkereskedőtől, Peter Granttől vásárolta meg, akit korábban több hamisítvány eladásával hoztak kapcsolatba.

Ahogy a tárgyalás folytatódik, a Christie’s két dologgal fog védekezni: a festmény nem McBride tulajdonában van, hanem egy általa birtokolt cég tulajdonában, vagy a férje cégében, amely jelenleg felszámolás alatt áll, valamint hogy az ügy elévült.