A Rubik kocka filmek, sorozatok, reklámok kedvelt kelléke. Nem csoda, hogy a No kamu! sátorba látogató Benedek szeme is felcsillant, amikor meglátta az asztalon a játékot. A tizenkét éves fiú még nem gyorskockázó, de kitartó és lelkes gyakorlásának eredményeként két oldalt pillanatok alatt kirak.
Gábor, Móni kedvese is lecsap a színes kockára. Amíg Móni a sátorban kiállított tárgyakkal ismerkedik, Gábor megmutatja, milyen gyorsan tudja kirakni a játékot. Közben elmondja, hogy saját kockáját Mónitól kapta. A fiatal nő tudatosan vásárol, ezért sokszor nehézkesnek tűnik a közös boltlátogatás: Móni legtöbbször aprólékosan megvizsgálja a kiválasztott terméket. – Persze – mondja Móni – hiszen a minőség árulkodó. Ha a termék csomagolása vagy megjelenése gyenge minőségű, utalhat arra, hogy a termék nem az ismert márka eredeti példánya. – Úgy gondolja, a szellemi alkotást, mint például egy márkát az egyedisége és minősége miatt fontos védeni. Ehhez ő úgy tud hozzájárulni, ha tudatosan vásárol és átgondolja mit vesz.
A szellemi alkotás tudatos kezelése, védelme nélkül a termék piaci sikerével járó hasznot más aratja le. Értékeink kulcsa a mi kezünkben van, tőlünk függ, hogyan hasznosítjuk a bennük rejlő lehetőséget. Egy szellemi alkotás, például egy játék, egy iparművészeti alkotás vagy egy sikerkönyv hatékony piaci jelenlétéhez az alkotó vagy a szerző tudatos magatartására van szükség. Első lépésként érdemes megvizsgálni, hogy valóban újdonság-e az alkotásunk. Ezt követi a piaci elemzés: milyen kockázattal járhat az adott piacra lépésünk, sikeres lehet-e vállalkozásunk vagy ajánlottabb-e szellemi termékünk jogait inkább egy nagyobb vállalatnak eladni. Ha nem vagyunk jártasak ezekben a folyamatokban, az újdonságkutatás, az értékfelmérés vagy a kockázatelemzés miatt érdemes szakemberek, erre specializálódott cégek segítségét igénybe venni. A Hipavilon Kft. például az első személyes konzultációt ingyen biztosítja.
Nézd meg Mónit és Gábort a No kamu! sátorban: