A fényképezéshez használatos kellékeknek nagy piaca van, ezért nem meglepő, hogy a hamisítás itt is felüti a fejét. A probléma azonban még annál is nagyobb, mint azt eddig gondolhattuk, olvasható a petapixel.com-on.
A Canon 1069 fogyasztót kérdezett meg, akik elektronikai cikkeket vásároltak 2013-ban. Az eredményeik szerint 30%-uk vásárolt hamis terméket, ahogy azt a cég kiderítette. Az alábbi adatok a sajtóközleményükből származnak:
– 2013-ban az Egyesült Államokban élő fogyasztók 12%-a vásárolt hamis terméket szándékosan, míg 18%-uk nem tudta, hogy azt vesz.
– A megkérdezett amerikai fogyasztók 40%-a nem tudta, hogy a hamis termékek veszélyeztethetik a testi épségüket.
– 45 százalék szerint a hamis termékek ugyanolyan jók, mint az igaziak.
– 97 százalékuk szeretne több információt kapni arra vonatkozóan, hogyan azonosíthatóak a hamisítványok.
– A megkérdezett 14-34 évesek ötször nagyobb valószínűséggel vásároltak hamisítványt, mint a 40 és 70 év közöttiek.
– Bár a 14-34 év közöttiek nagyobb része (72 százalék) azt mondta, könnyedén felismerik a hamis termékeket, negyedük – nem szándékosan ugyan – de mégis vásárol ilyeneket.
A Canon még nem hozta nyilvánosságra a teljes jelentést, így azt sem tudni, hogyan jött ki a címben szereplő 18 százalékos eredmény. A PopPhoto szerint a Canon az összes eladott hamis terméket vette alapul, leszámítva azokat a fogyasztókat, akik szándékosan vettek ilyeneket. Ezt azonban még a cégnek is meg kell erősítenie.
A tanulság mindenesetre a régi: mindig megbízható kereskedőtől kell vásárolni, ha az interneten veszünk valamit. Még így is előfordulhat, hogy hamisítványt kapunk, de az esély így mindenesetre kisebb.