A védjegy bemutatása egy fővároshoz közeli üzletben történt, az esemény egyik fontos célja az volt, hogy felhívja a figyelmet a magyar zöldség-gyümölcs szezon indulására.
Fodor Attila emlékeztetett: a CBA üzleteiben zöldségből és gyümölcsből az elmúlt hetekben mintegy 30 százalékkal fogyott több, mint egy évvel korábban. Az árak is jelentősen mérséklődtek az egy évvel korábbiakhoz képest, 15-20 százalékkal alacsonyabbak. Ez utóbbihoz a kedvező időjárás is nagy mértékben hozzájárult – fűzte hozzá. Példaként említette: a múlt évben az áruházlánc kínálatában 70 százalék volt a magyar zöldségek aránya, most 95 százalék. A kommunikációs igazgató elmondta: Az áruházlánc azért karolta fel a kezdeményezést, mert elkötelezett a magyar termékek minél nagyobb arányú forgalmazása mellett.
Mártonffy Béla, a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet (FruitVeB) elnöke a többi között arról beszélt, hogy a védjegy is támpontot nyújt az áruk származásának egyértelmű azonosításhoz. A termelésről elmondta: az idei magyar zöldség-gyümölcsszezon már elkezdődött, és a tavalyinál sokkal jobban alakul. A múlt évben ugyanis három hetet késett a természet, míg az idén másfél-két héttel előrébb tart. A termékek nagyon jó minőségűek – mondta a FruitVeB elnöke. Hozzátette: az ágazat alapvető célja, hogy 2020-ig legalább 1 millió tonnával növelje a termelést, mert napjainkban 1-1,5 millió tonnával kevesebb zöldség és gyümölcs terem, mint korábban.