A Magyar Pékség védjegyprogram segít a fogyasztónak, hogy eligazodjon a piacon, hogy tudja, hol lehet magyar búzából magyar munkaerővel készült magyar kenyeret kapni. A jó minőségű magyar kenyér vásárlásával a fogyasztó hozzájárul hazánk gazdaságának élénkítéséhez, munkahelyek teremtéséhez, magyar családok megélhetéséhez.
Az 1100 hazai üzemből négyszáz tagja a pékszövetségnek, s közülük mintegy száz pékség március közepéig már csatlakozott a kezdeményezéshez. Első körben az üzletekre kerül ki a védjegy, majd a szállítóautókra, azt követően a termékek csomagolására, végül a címkékre.
A pékszövetség kiválasztott hét terméket – többek között a kovászos zsömlét, a fonott kalácsot, a tepertős pogácsát –, ezek a Magyar Élelmiszerkönyvnek megfelelően készülnek a védjeggyel ellátott pékségekben. Ezek a termékek egészségesek, és másnap, harmadnap is fogyaszthatók. A védjegyes boltok termékeit pedig rendszeresen ellenőrzik majd.
A jövőben a sütő- és pékipar dolgozói olyan szándéknyilatkozat aláírására is készülnek, amely a vetőmagtól a késztermékig, azaz a termőföldtől az asztalig követi nyomon a magyar termékek útját.
Mindennél többet mondanak azok a számok, amelyek szerint a 2008-ban nyilvántartott 1300 pékségből mára 1100 maradt, és évente 30-50, főleg kis sütöde zár be. Az ágazatban az átlagprofit nem haladja meg az 1,0-1,5 százalékot. A magyarországi sütőipar tehát már e külföldi invázió előtt is több fronton küzdött a fennmaradásáért.