A kiállítást a szervezet Végrehajtási Tanácsadó Bizottságának (WIPO Advisory Committee on Enforcement) ülésével együttmutatták be, amelyen kilenc ország is részt vett: az Arab Liga, Costa Rica, Dél-Afrika, az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság, Kína, Lengyelország, Szlovákia, valamint Trinidad és Tobago.
A különböző nemzeti stratégiák között a legfőbb hasonlóság az volt, hogy azok általában a fiatalabb közönséget célozzák meg. A kiállítás résztvevői kiemelték az oktatás, valamint a szellemi tulajdonnal kapcsolatos felfogás és viselkedés fejlesztésének fontosságát is.
Sok nemzeti programban szerepel a szellemi tulajdonjogról szóló ismeretek oktatása már általános iskolás kortól, majd a későbbi tananyagokban is. A kampányüzenetek is egyre fejlődnek: már nem a szigorú büntetések elleni félelem kapja bennük az alapvető szerepet, hanem az a tudatosságot elősegítő felfogás áll a középpontban, miszerint mindenki egyformán felelős a szellemi tulajdon védelméért. A Dél-Afrikai megközelítés például már nem is a büntetésekre helyezi a hangsúlyt, hanem a helyes viselkedést jutalmazza.
A videoklipek, az ügy neves nagykövetei és a közösségi média mind szerepet kapnak az államok figyelemfelkeltő kampányaiban. Costa Rica és Szlovákia például Facebook-oldalt készített a fiatalok számára. Az Egyesült Királyság szellemitulajdon-védelemért felelős hivatala pedig élő karaoke – turnét indított, amelyet a Twitter-en, a Facebook-on is lehet követni, illetve saját YouTube csatornáján is népszerűsítenek majd.
Az Arab Liga országai ismert írókat kértek fel, hogy négy fontos területhez kapcsolódóan készítsenek rajzfilmeket: a védjegyekről, a közegészségügyet érintő védjegyek hamisításáról, a szerzői és szomszédos jogokról, valamint az interneten elkövetett jogsértésekről.
Az illegális letöltések elleni harchoz Szlovákia egy, a 10-15 éves korosztálynak szóló honlapot hozott létre, amelyen híres hazai popzenészek szerepelnek. A WIPO képviselője szerint a helyi hírességek segítenek a szellemi tulajdon védelmének elismertetésében, mert az emberek közelebb érzik őket magukhoz, mint a nemzetközi sztárokat.
A lengyel Kulturális és Nemzeti Örökségvédelmi Minisztérium tanulmányokat készített, hogy felmérje, hogy a szellemi tulajdon megsértése különböző szektorokban mekkora kárt okozott. A minisztérium által vezetett, vegyes szakértői csoport évente kétszer találkozik, hogy a jogsértéseket és jogérvényesítést érintő fejlesztéseket elemezzék. Dolgoznak továbbá egy 3 éves, hosszú távú terven is. Ezen kívül Lengyelországban is elindult egy kampány, amelyben hírességek segítenek a szellemi tulajdonnal kapcsolatos tudatosság és a szellemi tulajdon-védelem népszerűsítése érdekében. A minisztérium szerint az emberek 30 százaléka már ismeri a kampányt és ők fogékonyabbak a témára. A lengyel Szabadalmi Hivatal is szervez szemináriumokat vállalkozóknak és diákoknak, a szellemi tulajdon védelme pedig tananyag lett minden lengyel egyetemen.
A további tapasztalatcsere érdekében a WIPO létrehoz egy honlapot, amely várhatóan már idén működni kezd és további nemzeti stratégiákról is tájékoztatást ad majd.