A hamisítással kapcsolatos közvélemény felmérésére a skót kormány adott megbízást, mivel ezidáig még nem készült a témában reprezentatív kutatás. A tanulmány elgondolkodtató eredményét Kenny MacAskill igazságügyért felelős államtitkár úgy kommentálta, hogy bár mindenki tisztában van a szervezett bűnözés által okozott – sokszor emberek életét közvetlenül érintő – károk súlyával, a márkás táskák, órák, napszemüvegek hamisítványainak vásárlása ugyanakkor sokak szemében mindössze egy ártalmatlan, olcsó alternatíváját jelenti egyes vonzó áruk megszerzésének. Nem kérdéses azonban, hogy ezeknek a hamisított áruknak jó része bűnözéshez, sőt nem ritkán erőszakhoz kapcsolható. A rendőrség egy magas rangú tisztviselője a kutatás kapcsán azt is elmondta, hogy a kábítószer-kereskedelemhez és egyéb bűncselekményekhez kötődő szervezett bűnözés finanszírozása gyakran éppen hamis áruk kereskedelméből befolyt profitból történik, a skót bűnüldöző szervek pedig kiemelt feladatként kezelik az ellenük való küzdelmet.
A skótok hamisított termékekkel szembeni viszonyánál a magyar fogyasztók hozzáállása szerencsére valamivel nagyobb tudatosságot tükröz a HENT a idei fogyasztói kutatása szerint: a magyar fogyasztók 66%-a tisztában van azzal, hogy a hamisítványok megvásárlása a szervezett bűnözés bevételeit növeli, és tíz magyarból négy gondolja úgy, hogy a hamisítás megfékezése nem fontos társadalmi feladat.