A kampány plakátja letölthető itt.
A kampány azért aktuális, mert a statisztikák szerint Magyarországon 10-ből 4 üzleti szoftver illegálisan kerül a számítógépekre, amely komoly károkat okoz a nemzetgazdaságnak. Az IDC nemzetközi informatikai és kutató cég által évente közzétett “Piracy Impact Study” szerint a jogszerűtlen szoftverhasználat 10 százalékos csökkenése Magyarországon több mint 1000 új munkahelyet teremtene, 47 milliárd forinttal növekedne a számítástechnikai szektor – és ezzel az egész gazdaság – teljesítménye és 11 milliárd forinttal növelné az adóbevételt.
Semmivel sem jobb a helyzet a film- és zeneletöltések esetében. Jelenleg Magyarországon az internetes zene- és filmletöltések több mint 90 százaléka illegális, 10 DVD-ből 7 nem eredeti.
A jelenlegi gazdasági válságban, amikor a csökkenő gazdasági teljesítmény és a növekvő munkanélküliség egyre nagyobb terhet ró az ország költségvetésére, a HENT szerint a szellemi termékekkel kapcsolatos jogsértések elleni küzdelem és felvilágosító munka kiemelkedő fontosságú.
A HENT vásárlókat tájékoztató kezdeményezéséhez csatlakozott a PhotoHall, a Saturn és a Media Markt üzletlánc is. Utóbbi együttműködése a HENT-tel nem új keletű, hiszen saját kezdeményezésére és a HENT támogatásával 2008. decemberétől kezdve 200 000 szellemi tulajdonnal kapcsolatos tájékoztató anyagot osztott szét üzleteiben a vásárlóknak. A PhotoHall a kampány új szereplőjeként összesen 73 üzletében vállalta a vásárlók tájékoztatását, támogatva ezzel a szerzői jogok védelmét.